Vračilo Blaga
VRAČILO BLAGA:
Kot kupec imate pravico, da kupljeno blago vrnete brez kakršnekoli odškodnine. O nameravanem vračilu oz. odstopu od pogodbe morate pisno obvestiti ponudnika, najkasneje v 14-ih dneh od prejetja blaga. V tem primeru sami poravnate stroške, ki nastanejo ob vračilu kupljenega izdelka. Potrošnik mora artikel vrniti prodajalcu nerabljen, nepoškodovan in v originalni embalaži, razen če je artikel uničen, pokvarjen, poškodovan, ne da bi bil za to kriv potrošnik.
ODSTOP OD POGODBE:
Po ZVPot-1 (Zakon o varstvu potrošnikov) ima potrošnik pravico, da v 14 dneh od prevzema artiklov prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Stroške vračila v takem primeru prevzame potrošnik sam. Za začetek odstopnega roka se šteje dan, ko potrošnik pridobi blago. Hkrati mora potrošnik blago vrniti najpozneje v 14 dneh po obvestilu o odstopu od pogodbe. Potrošnik mora blago vrniti prodajalcu nerabljen, nepoškodovan in v originalni embalaži, razen če je artikel uničen, pokvarjen, poškodovan, ne da bi bil za to kriv potrošnik.
Odstop od pogodbe potrošnik sporoči na e-naslov prodajalca: info@optimist.si.
V primeru odstopa od pogodbe potrošnik prejeti artikel vrne ali po pošti na naslov podjetja: Trgovina Optimist Iztok Šeško s.p., Mariborska cesta 128, 3000 Celje ali ga osebno prinese na naslov prodajalca.
V primeru odstopa od pogodbe nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrnemo vsa prejeta plačila.
Obvestilo o odstopu lahko predložite podjetju na obrazcu iz te povezave ali z nedvoumno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopate od pogodbe.
UČINEK ODSTOPA OD POGODBE:
Če odstopite od te pogodbe, vam bomo povrnili vsa plačila, prejeta od vas (z izjemo dodatnih stroškov, ki izhajajo iz vaše izbire vrste dostave, ki ni najcenejša vrsta standardne ponudbe z nami), brez nepotrebnega odlašanja in v vsakem primeru najpozneje v 14 dneh od dneva, ko smo obveščeni o vaši odločitvi, da odstopite od te pogodbe. Takšno povračilo bomo izvedli z uporabo enakih plačilnih sredstev, kot ste uporabili za začetno transakcijo, razen če ste se izrecno dogovorili drugače; v vsakem primeru ne boste imeli nobenih taks, kot posledica takega povračila. Pridržujemo lahko, dokler ne prejmemo blaga ali ste predložili dokazila o vrnitvi blaga, kar nastopi prej.
Vrnite nam blago ali ga predajte brez nepotrebnega odlašanja v vsakem primeru najkasneje v 14 dneh od dneva, ko nam sporočite umik iz te pogodbe. Rok je izpolnjen, če pošljete nazaj blago pred potekom 14 dni. Odgovorni ste za vsako zmanjšanje vrednosti blaga, ki izhaja iz ravnanja, ki ni potrebno in je bilo ugotovljeno da ni v skladu z naravo, značilnostjo in delovanjem blaga.
SEZNANITEV Z ODGOVORNOSTJO ZA SKLADNOST BLAGA:
Napaka je stvarna:
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet
- če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana
- če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane
- če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Za spletne nakupe lahko kupec, ki je potrošnik v skladu z določbami ZVPot-1, uveljavljate reklamacijo iz naslova skladnosti blaga, v roku dveh let od kar je bila stvar izročena, kar izkazujete s potrdilom o dostavi blaga. Tako lahko uveljavljate svoje pravice na sledeč način:
- če o napaki obvestite prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita
- v reklamacijskem obrazcu ste dolžni natančneje opisati napako in ponudniku omogočiti, da stvar pregleda
- obvestilo o napaki lahko ponudniku sporočite osebno, pri čemer vam, kot ponudnik moramo izdati potrdilo
- potrošnik, ki je pravilno obvestil ponudnika o napaki, ima pravico od ponudnika zahtevati, da: odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek.
Če napaka ni sporna, čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni, ugodimo kupčevi zahtevi.
Kot ponudnik pisno odgovorimo na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna. V primeru, da uničimo ali izgubimo proizvod, ki nam je bil dan v popravilo, vzdrževanje ali dodelavo, smo vam dolžni po vaši izbiri izročiti v osmih dneh nov enak proizvod ali takoj plačati odškodnino v višini drobnoprodajne cene novega proizvoda.
Reklamacija je veljavna ob predložitvi potrdila o dostavi ter izpolnjenem reklamacijskem obrazcu iz te povezave.
V primeru odobrene reklamacije za skladnost blaga ste upravičen tudi do povračila morebitnega stroška dostave, ki ste ga imeli v primeru spletnega nakupa.
Kupec, ki ni potrošnik v skladu z ZVPot-1, svoje pravice do jamčevalnih zahtevkov uveljavlja z veljavno zakonodajo.